قفسه کتاب

قفسه کتاب

همه افرادی که به کتاب و کتاب خوانی علاقمند هستند اغلب تعداد زیادی از مجلات و کتاب ها را خریداری می کنند. داشتن یک قفسه کتاب یا کتابخانه، در ایجاد نظم و هماهنگی بین کتاب ها بسیار مفید است لذا کتاب دوستان، در پی یک کتابخانه هماهنگ با دکور و طراحی منزل هستند. در این مقاله قصد داریم با انواع قفسه های کتاب و مدل های آن آشنا شویم.

انتخاب قفسه کتاب

انتخاب مدل کتابخانه به سلیقه و در کنار آن به نوع طراحی منزل شما بستگی دارد. اگر فضای کافی برای قرار دادن کتابخانه به صورت ایستاده ندارید می توانید از مدل های دیوار آن استفاده کنید و رنگ آن را با سایر وسایل خانه ست کنید. اما اگر محیط خانه به اندازه کافی بزرگ است می توانید از قفسه کتاب ایستاده استفاده کنید. قرار دادن آن در گوشه دنج خانه و یا اتاق خواب حس خوبی را به شما القا خواهد کرد و یک فضای آرامش بخش را محیا می کند.

قفسه کتاب

انتخاب سبک قفسه ها به چیدمان خانه شما بستگی دارد. اگر مبلمان و لوازم دکور خانه رنگ بویی کلاسیک و سنتی دارند کتابخانه شما هم باید هماهنگ با آن ها باشد. و اگر از لوازم خانگی مدرن و امروزی در خانه دارید انتخاب شما نباید این هارمونی را به هم بزند.
قفسه های کتاب در طرح های مختلفی ساخته می شود که دارای قیمت های متفاوتی هستند. اما اگر طرح خاصی مدنظر دارید می توانید به راحتی آن را سفارش دهید و کتابخانه ای با مدل، طرح و رنگ مورد علاقه تان داشته باشید.

جنس کتابخانه

قفسه های چوبی رایج تر از جنس های دیگر هستند اما در سبک ها مدرن طراحی های خاص و دلنواز تری به چشم می خورد. در نوع چوبی قفسه های کتاب از چوب ام دی اف یا چوب های جنگلی نیز استفاده می شود که بسته به سلیقه ی مشتری دارد. اما انواع فلزی آن به همراه شیشه نیز طرفداران خاص خود را دارد. در ابتکار های جدید تر و خلاقانه، از مدل های مرمری و لیمنت نیز استفاده می شود که قفسه کتاب شما را تبدیل به یک دکور زیبا در خانه هم می کند.

انواع قفسه کتاب

همان طور که گفته شد کتابخانه بر اساس جنس، طرح مدل و اندازه متفاوت هستند و در ادامه نمونه های رایج آن را با هم بررسی خواهیم کرد.

قفسه چوبی

چوب یکی از ساده ترین و در دسترس ترین ماده اولیه برای ساخت انواع وسایل می باشد. از مزیت های استفاده از چوب، مقرون به صرفه بودن آن در کنار تناسب با انواع سبک های دکوراسیون ها می باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد علاقمند به انتخاب نمونه های چوبی کتابخانه هستند.

قفسه فلزی

ساختن قفسه ی کتاب با فلز ایده بسیار خوبی بود چرا که مزایایی را با خود به همراه دارد. فلز به دلیل استحکام و دوام بیشتر ترجیح بسیاری از افراد می باشد. هم چنین قفسه های کتاب فلزی تحمل وزن بیشتری دارند و می توانید کتاب های بیشتری را روی آن قرار دهید. فلزها انعطاف پذیر هستند لذا دست تولیدکننده برای ایجاد اشکال مختلف قفسه ها به وسیله فلز باز تر است. ترکیب فلز به همراه شیشه و سنگ هایی مانند مرمر، زیبایی چشم نوازی را به قفسه کتاب منزل شما خواهد داد.

قفسه کتاب فلزی

قفسه شیشه ای

قفسه های شیشه ای معمولا با فلز هایی مانند آلومنیوم مستحکم ترکیب می شوند و نمای زیبایی را به اتاق شما خواهند داد. اما اگر علاقمند به داشتن یک قفسه کتاب تمام شیشه ای دارید، به راحتی می توانید آن را تهیه کنید.
مزیت انتخاب کتابخانه این است که می توانید به هر شکل و مدلی که دوست داشتید آن ها را بسازید و در هر قسمت از خانه که مایل بودید نصب کنید.

این مطالب را هم بخوانید : انواع قفسه فلزیلیست قیمت قفسه فلزی

4 دیدگاه برای “قفسه کتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *