قفسه فروشگاهی

قفسه فروشگاهی

قفسه فروشگاهی
قفسه فروشگاهی

هر فروشگاه و یا سوپرمارکتی، احتیاج به قفسه هایی برای مرتب کردن کالاها دارد. بدون وجود قفسه ها ، سوپرمارکت ها نمی توانند نظم را در مغازه های شان بر قرار کنند. قفسه فروشگاهی جای هر وسیله را مشخص می کند و مشتری به راحتی می تواند آن را پیدا کند و بردارد. انواع مختلفی از قفسه ها برای فروشگاه وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

مدل های مختلف قفسه سوپرمارکتی

همان طور که گفته شد چینش محصولات موجود در یک فروشگاه به قفسه ها وابسته است. که در انواع مختلف قفسه های فروشگاهی یا سوپرمارکتی، استندها و چک اوت کانتر به فروش می رسد. اگر سوپرمارکت بزرگ باشد می توانند از قفسه های دو طرفه استفاده کنند تا امکان قرار گیری محصول در هر دو سمت وجود داشته باشد.

اگر فروشگاه کوچک باشد می توانند به جای قفسه های دوطرفه، از قفسه سوپرمارکتی دیواری استفاده کنند.
انتخاب قفسه های فروشگاهی به عوامل متعددی بستگی دارد. میزان بودجه ای که قرار است صرف آن کنید، اندازه ی فروشگاه شما، نوع چیدمان مد نظر، محصولاتی که قصد ارائه آن دارید و غیره…

همه ی این عوامل مشخص می کنند که شما چه فقسه فروشگاهی با چه ابعاد و چه جنسی انتخاب کنید.

انواع قفسه های فروشگاهی

معمول ترین قفسه سوپرمارکتی از جنس فلزهایی مانند آهن با رنگ ضد زنگ، آلومنیوم و… می باشند. این مدل از قفسه ها دارای مقاومت بسیاری بالایی نسبت به نمونه های دیگر هستند و از لحاظ قیمت نیز مقرون به صرفه می باشند. انعطاف پذیری فلزات سبب شده تا بتوان اشکال مختلفی از قفسه ها را ساخت و به این ترتیب مدل های بسیار متنوعی به وجود می آید.

انتخاب قفسه های فلزی اغلب مناسب برای سوپرمارکت ها می باشد.
اما در مغازه هایی مانند گل فروشی ها و یا لوازم تحریری، انتخاب قفسه های از جنس چوب و شیشه، نمای بسیار زیباتری به فضای مغازه خواهد داد.

ما قبلا در این مطلب انواع قفسه فلزی را معرفی کرده ایم.

قفسه یک طرفه

قفسه فروشگاهی دیواری
قفسه سوپرمارکتی دیواری

نمونه ای از قفسه های فروشگاهی، قفسه های یک طرفه می باشند. این قفسه ها بیشتر در مکان هایی مانند خواربارفروشی ها و یا سوپر مارکت های کوچیک مورد استفاده قرار می گیرند و معمولا به دیوار متصل می شوند. تعداد طبقات این مدل از قفسه سوپرمارکتی، بر اساس ارتفاع دیوار و محصولات قابل ارائه فروشگاه متغیر است.

هم چنین جنس قفسه ها بسته به نوع کالا و سلیقه ی افراد ممکن است از جنس ام دی اف و یا فلز باشد. البته فلزها از لحاظ استحکام نسبت به سایر جنس ها بهتر هستند و عمر بیشتری خواهند داشت. برخی افراد حتی برای منزلشان هم از این قفسه های یک طرفه تهیه می کنند و از آن برای قرار دادن کتاب ها یا تلوزیون و یا سایر لوازم استفاده می کنند که البته بیشتر جنبه ی تزئینی دارد.

قفسه یک طرفه خود ایستا

این نوع قفسه با نام گاندولا شناخته می شود و البته بسیار پر طرفدار در میان افراد می باشد. نام گذاری این قفسه فروشگاهی به این دلیل است که اتصالی به دیوار ندارد و طبقه های آن بر روی پایه ها و ستون خود قفسه قرار گرفته اند. این نوع از قفسه ها دارای جنس و اندازه های مختلفی هستند که قابلیت سفارش توسط مشتری دارند.

برای مثال قفسه هایی که در پشت کانتر قرار می گیرد برای قرار گیری اجناس کوچک مناسب می باشند چرا که عمق قفسه های آن کم است.

قفسه سوپرمارکتی خود ایستا
قفسه سوپرمارکتی خود ایستا

قفسه دو طرفه

این نوع از قفسه فروشگاهی برای استفاده هرچه بهتر از فضای فروشگاه ها بزرگ طراحی شده است. قفسه های دو طرفه دارای ارتفاع کمتری نسبت به سایر انواع هستند و معمولا در سوپرمارکت به صورت جزیره قرار داده می شوند تا افراد دید بهتری به آن داشته باشند.

برای دیدن قیمت قفسه های مختلف این لینک را ببینید : لیست قیمت قفسه فلزی

2 دیدگاه برای “قفسه فروشگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *