قفسه انباری

قفسه انباری

وجود قفسۀ فلزی انباری سبب می شود تا یک نظم و ترتیب معینی در انبار های فروشگاهی بر قرار شود تا انتخاب اجناس و جا به جایی آن ها از انبار به سمت مکان فروش راحت تر انجام شود.

به همین دلیل قفسه هایی در اندازه های مختلف و متنوع به وجود آمده اند تا در سهولت کار انباردار ها سهم داشته باشند و عملکرد آن ها را تسریع کنند. در ادامه با ویژگی های انواع قفسه های مخصوص انبار آشنا خواهیم شد.

"<yoastmark

اهمیت قفسه بندی

در گذشته های دور پیشنیان ما نیز در دکان هایشان از انواع قفسه ها استفاده می کردند که از جنس چوب و یا فلز های ساده بود. اما با پیشرفت تکنولوژی نوع مواد به کار رفته و استحکام این قفسه ها نیز دستخوش تغییر شد تا بتوان پاسخ گویی حجم بیشتری از اجناس در انبار ها باشد.

قفسه فلزی انباری باعث می شود تا دسترسی به کالا ها راحت تر باشد و جای هر کدام از آن ها مشخص شود. هم چنین طبقه بندی و قرار دادن قفسه ها در انبار های با متراژ بزرگ باعث می شود تا از فضای در اختیار استفاده ی بهینه و مفید شود و بتوان اجناس بیشتری را نسبت به حالت بدون قفسه، در انباری جای داد.

می توان گفت از مهم ترین و ضروری ترین ابزار برای یک انبار کالای بزرگ، تهیه ی قفسۀ فلزی مخصوص به آن می باشد و بدون آن ها تقریبا یک انبار شلوغ خواهید داشت که کالاهای موجود در آن در هم قاطی شده اند.

طبقه بندی کالا های موجود در فروشگاه باعث می شوند تا مدیریت و برنامه ریزی برای آن ها توسط انباردار بهتر انجام شود و میزان ورود و خروج آن ها با دقت بیشتری به ثبت برسد. برخی کالا شکننده هستند و یا ممکن است به آن ها آسیب وارد شود. وجود قفسه در انبار از انباشت آن ها بر روی هم جلوگیری می کند و می تواند مانع از وارد آمدن ضرر و زیان به فروشندگان شود.

انواع قفسه انباری

قفسه ها بر اساس کاربردی که دارند در شکل های مختلفی ساخته می شوند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

"<yoastmark

قفسه بندی ثابت

همان طور که از نامشان پیداست تمام اجزای این نوع قفسه های ثابت می باشد و جا به جایی آن کار راحتی نیست. معمولا قفسه ها به دیوار و یا مکانی ثابت فیکس می شوند و حرکت دادن آن ها مستلزم باز کردن پیچ و بست های آن است. این نوع قفسه ها داری انواع بازویی، مشبک، پالت و.. تقسیم بندی می شوند.

قفسه بندی متحرک

بر خلاف قفسه بندی ثابت، این نوع از قفسه ها را به صورت کامل می توان جا به جا کرد و حرکت داد. این ویژگی از مزایای قفسهء فلزی انباری می باشد. انواعی از قفسه متحرک شامل شاتل، تغذیه، خود برگشت و … اشاره کرد.

ساخت قفسه ثابت و متحرک

برای ساخت قفسه فلزی انباری باید یک مجموعه نکاتی را در نظر داشته باشید. ابتدا باید نوع قفسه را بر اساس نیاز فروشگاه و نوع کالا انتخاب کنید. پس از آن نوبت به اندازه گیری انبار برای نصب قفسه ها می رسد. بر حسب ارتفاع دیوار انبار می توانید در صورت نیاز طبقات قفسه را بیشتر کنید تا استفاده ی مفید تری از فضای در اختیار داشته باشید. انتخاب جنس قفسه های بستگی به نوع کالای شما دارد.

در واقع هر چه قدر وزن اجناس سنگین تر باشد و یا قرار باشد تعداد بالایی از آن ها را بر روی قفسه ها قرار دهید انتخاب شما باید قفسه فلزی انباری با ضخامت زیاد باشد. می توانید در صورت لزوم رنگی متناسب با طراحی و دکور انبار به قفسه ها بزنید.

این مطالب را هم ببینید : لیست قیمت قفسه فلزی – قفسه فروشگاهی – انواع قفسه فلزی

اگر سوال یا نظری دارید در قسمت نظرات بنویسید

1 دیدگاه برای “قفسه انباری

  1. مدیر سایت گفته:

    سلام برای انباری 1 در 2 شما میتوانید از قفسه 2*35*95 استفاده کنید که عرض 35 هم میتوانید کوچکتر در نظر بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.