مرتب کردن انبار خانه

معرفی ترفندهایی جهت مرتب کردن انبار خانه

یکی از قسمت های خانه که مرتب کردن آن دغدغه خیلی از افراد است، انبار خانه می باشد. شما ممکن است انرژی و وقت زیادی را صرف خانه تکانی عید با فرارسیدن فصل بهار نمایید. مرتب کردن انبار خانه را می توان یکی از کارهایی دانست که سبب کلافگی هر فردی خواهد شد. علاوه بر اینکه مرتب کردن انبار خانه باعث ایجاد یک حس خوب در شما می گردد، بلکه از این طریق به آسانی می توانید وسایل مورد نیاز خود را بیابید. همچنین انجام این کار، سبب صرفه جویی در وقت شما شده و مانع از گمراهی تان می شود.

در برخی مواقع، افراد به جهت داشتن احساس خستگی از خانه تکانی، از مرتب کردن انبار خانه خودداری می کنند. حال به انباری فکر کنید که در صورت تمیز و مرتب نشدن، آن هم به مدت چندین سال، چه وضعی پیدا خواهد کرد. شاید در وهله اول ندانید که بایستی چه کاری در مواجه شدن با یک انباری شلوغ و نامرتب انجام دهید. خوب است که جهت خانه تکانی عید، نیروی نظافتی به شما کمک بیاید. چرا که این افراد در تمیزی و مرتب سازی خانه به جهت برخورداری از مهارت و تجربه بالا، یاریگر شما در این امر خواهند بود.

مرتب کردن انبار خانه
مرتب کردن انبار خانه

بیشتر افراد شانس داشتن انبار با ابعاد بزرگ را در خانه خود ندارند. از این رو، بایستی اقدام به سازماندهی انبار کوچک خود کنند تا قادر به استفاده بهینه از کل فضای آن باشند. طراحی و ساخت انواع قفسه های چوبی، از بهترین روش ها جهت بکارگیری مؤثر فضاهای کوچک است. به عبارت دیگر، می توانید به مرتب سازی کامل همه وسایل موردنیاز خود با قفسه بندی دیوارهای انباری پرداخته و از این طریق دسترسی آسان به آنها داشته باشید.
نخست جهت مرتب کردن انبار خانه، باید یک برنامه ریزی را در پیش گیرید. به عنوان مثال، تعداد روزهای مورد نیاز برای مرتب سازی انبار و قرار دادن وسایل در جای مخصوص خود را برآورد کنید.
یادتان باشد که مرتب کردن انبار شلوغ تنها در یک روز میسر نیست. در صورتی که قصد مرتب کردن سرسری انبارتان را ندارید، بهتر است جهت دستیابی به نتیجه مطلوب، یک زمان چند روزه را برای این کار در نظر بگیرید. در ادامه این مقاله قصد داریم جهت مرتب سازی و نظم دهی به انبار خانه، چندین نکته کاربردی را ارائه دهیم.

خانه مرتب

نحوه تمیز و مرتب کردن یک اتاق پر از وسایل بلا استفاده

حال وقت عملی کردن این کار فرا رسیده است. پس با کمک نکات ارائه شده و بهره گیری از افراد با تجربه و ماهر، به مرتب کردن انبار خانه خود بپردازید.

داشتن یک برنامه مناسب

ابتدا به تعیین زمانی که قرار است جهت مرتب سازی انبار اختصاص دهید، بپردازید. از آنجا که سبک زندگی امروزی به گونه است که افراد مشغله زیادی دارند و وقتی را جهت مرتب کردن انبار خانه در نظر نمی گیرند. از این رو، مشخص کنید که چه زمانی وقت انجام این کار را دارید؟

نگاهی به برنامه روزانه خود انداخته و بررسی کنید که آیا می توانید وقتی را برای انجام این کار تعیین کنید. مسلماً برای افراد شاغل، مشخص کردن این زمان دشوارتر خواهد بود. همچنین در صورت داشتن یک کودک خردسال، کار به مراتب سخت تر به نظر می رسد. به دنبال یافتن روزی که کلاً وقت تان آزاد باشد، نگردید، چرا که این امر می تواند یک رؤیای دست نیافتنی برای خیلی از مردم به شمار آید.
در صورت داشتن بچه کوچک، سعی کنید که به سراغ انجام این کارها پیش از بیدار شدن آنها بروید. می توانید جهت مراقبت از آنها از فرد دیگری نیز درخواست کمک کنید. چرا که با حضور کودک، مرتب سازی خانه، امری خطرناک به شمار می آید. علاوه بر آن، شما برای انجام این کار، باید تمرکز داشته باشید.

مرتب کردن انبار خانه
مرتب کردن انباری

آماده سازی لوازم مورد نیاز جهت مرتب کردن انبار خانه

شما بایستی از چندین وسیله جهت تمیز و مرتب کردن انبار خانه استفاده کنید. که در ادامه به معرفی چند مورد از آنها خواهیم پرداخت.
1-جارو و خاک انداز یا جارو برقی
2-کیسه های زباله با جنس محکم و بزرگ
3-خودکار یا ماژیک
4-جعبه های خالی جهت گذاشتن وسایل در آن
5-تی و سطل جهت شستشو
6-کاغذهای برچسب جهت برچسب زدن به جعبه ها و کیسه ها
7-محلول پاک کننده چند منظوره
8-پارچه های تمیز کننده با جنس میکروفیبر

قفسه انباری

 تفکیک لوازم موجود در انبار

جای تردید نیست که اکثر وسایل موجود در انبار خانه، به درد کسی نخواهد خورد. حتی احتمال فراموش کردن آنها با گذشت مدت زمان طولانی وجود دارد. گام بعدی بررسی لوازم درون انبار است. در صورت عدم استفاده از این وسایل تا به حال، به احتمال زیاد در آینده نیز به کارتان نخواهد آمد. سعی کنید در پی رد کردن آنها باشید.
با کمک برچسب های یادداشت، 3 ایستگاه تهیه کنید.
1-وسایل قابل نگهداری
2-وسایل مناسب جهت فروش یا اهدا
3-وسایل دور ریختنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *