کمد لباس مرتب

روش مناسب برای داشتن یک کمد لباس مرتب

در واقع مرتب بودن کمد ها علاوه بر اینکه سبب می شود خیلی راحت هر چیزی که نیاز دارید را پیدا کنید، به مرتب ماندن وسایلی از قبیل کیف، کفش، رختخواب، لباس و غیره نیز کمک شایانی می کند. در این مقاله قصد داریم راهکارهایی را برای داشتن یک کمد لباس مرتب و چیدن وسایل داخل آن به شما ارائه نماییم. پس با ما همراه باشید.

روش مناسب برای داشتن یک کمد لباس مرتب
روش مناسب برای داشتن یک کمد لباس مرتب

معرفی راهکارهایی برای تمیز نگه داشتن و مرتب کردن کمد ها

شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که جای کمی برای لباس هایتان دارید. از این رو، نیاز است که کمد لباس، کمد رختخواب و کشوها را به گونه ای مرتب کنید که مشکل کمبود جا برای شما برطرف گردد.

خانه مرتب

نحوه برخورداری از کمد لباس مرتب و تمیز کردن کشوها

دور ریختن لباس های قدیمی

در حقیقت اولین مرحله جهت داشتن کمد لباس مرتب و همچنین تمیز نمودن کشوها، دور ریختن لباس هایی است که کهنه شده اند و دیگر به آنها احتیاجی ندارید. برای این منظور، ابتدا باید به خالی کردن کمد خود بپردازید و این لباس ها را جدا نمایید. لازم به ذکر است که کمد لباس را حتماً با دستمال و یا مواد شوینده تمیز نمایید تا خاک و یا لک نداشته باشد.

شیوه مرتب نمودن کمد لباس

پس از تمیز کردن کمد، لباس ها باید به صورت دقیق دسته بندی و یا طبقه بندی شوند. باید طبق نوع لباس، این کار را انجام دهید. خارج نمودن لباس هایی که با تغییر فصل نیازی به آنها ندارید نیز بسیار حائز اهمیت است. می‌توانید آنها را در یک بقچه زیپ دار نگهداری نمایید تا کمدتان دارای فضای بیشتری باشد. جهت داشتن یک کمد لباس مرتب، پیشنهاد می کنیم که از کشوی لباس نیز بهره بگیرید و اگر جای اضافه دارید، رخت آویز های مخصوص لباس را به کار گیرید. البته باید توجه کنید که این رخت آویزها چه وزنی از لباس را می توانند تحمل کنند. بهتر است که شلوار ها و لباس ها را بر اساس طرح یا رنگ طبقه بندی نمایید.

نکات مهم برای داشتن فضای بیشتر کمد لباس مرتب

1- درست تا کردن لباس ها

در واقع یکی از تکنیک هایی که کمک شایانی به شما می کند تا کشوی لباس شما دارای فضای بیشتری باشد و لباس‌ های مختلف جای کمتری را اشغال نمایند، این است که تمام این لباس ها را به کوچکترین اندازه تا نمایید. رعایت این نکته سبب می‌ شود که برای سایر لباس ها فضای بیشتری باقی بماند.
ناگفته نماند که چیدن لباس ها با توجه به رنگ و طرحی که دارند، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در این بین، روش تا کردن لباس نیز بسیار مهم است. یعنی لباس ها باید به گونه ای تا شوند که قابل رویت باشند و احتیاجی نباشد که کمد را کاملا به هم بریزید تا لباس مد نظر خود را پیدا کنید.

2- مرتب نمودن جوراب ها

سعی کنید برای جدا کردن جوراب ها از یک جدا کننده استفاده نمایید. باید بدانید که جدا کننده ها جهت جدا کردن و مرتب نمودن فضای کشو بسیار کاربردی می باشند.

3- مرتب نمودن شال ها و روسری ها در کمد

بهتر است از چوب لباسی برای مرتب کردن روسریها و شال هایتان با استفاده از آویز داخل کمد بهره بگیرید. شما می توانید سایر لباس ها و روسری ها را نیز بر حسب رنگ و طرحی که دارند، تا و طبقه بندی کنید. یادتان باشد که برای جلوگیری از چروک شدن روسری های حریر و یا نازک، حتما از آویز استفاده نمایید.

4- نظم و ترتیب دادن به شلوارها

در واقع یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد در ایجاد کمد لباس مرتب با آن مواجه هستند، تا کردن شلوار ها و جا دادن آنها در کمد است. بر این اساس، شما باید تکنیک تا کردن شلوار را یاد بگیرید و با استفاده از آن بتوانید فضای بیشتری را برای شلوار هایتان داشته باشید. همچنین برای طبقه بندی آنها از روش های دیگری می توانید استفاده نمایید. سعی کنید با چوب لباسی آنها را در کمد آویز کنید.

5- مرتب نمودن اکسسوری های مختلف

جهت مرتب نمودن اکسسوری هایی از قبیل ساعت، انگشتر، دستبند، کمربند و غیره، بهترین کار این است که از جدا کننده ها استفاده نمایید و یا اینکه کشوی خود را دسته بندی کنید و هر کدام از آنها را در قسمت مربوطه جای دهید.

6- نحوه مرتب نمودن کیف ها در کمد

آویز های مخصوص کیف در بازار موجود است که می توانید از آنها برای مرتب نمودن کیف ها بهره بگیرید. در صورتی که قسمت بالای کمد شما دارای آویز می باشد و در قسمت پایین آن نیز کشو وجود دارد، می توانید بالای کشوها را به چیدن کیف ها اختصاص دهید.

7- روش مرتب کردن کشو و کمد

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره نمودیم، یکی از بهترین راه های داشتن کمد لباس مرتب که با آن خیلی راحت بتوانید لباس ها، روسری ها و سایر وسایل تان را در کمد طبقه بندی نمایید، استفاده از جدا کننده می باشد. با این روش هر زمان که وسیله ای را احتیاج داشته باشید، در کوتاهترین زمان ممکن می توانید آن را پیدا کنید.

رگال

نکات مهم برای داشتن فضای بیشتر کمد لباس مرتب
نکات مهم برای داشتن فضای بیشتر کمد لباس مرتب

آشنایی با روشی موثر جهت چیدمان کمدهای کوچک لباس

مرتب کردن لباس ها در کمد های کوچک با بهره گیری از جدا کننده ها و رخت آویز های کم حجم از بهترین راهکارها محسوب می گردد که باید مد نظر خود قرار دهید.

طریقه مرتب کردن کمد رختخواب

برای جمع کردن راحت تر رختخواب ها، طبقه بندی کردن فضای داخلی کمد بسیار حائز اهمیت است. زیرا جدا نمودن آن به بهترین شکل ممکن صورت می پذیرد و هنگامی که به آنها احتیاج دارید، خیلی سریع آنها را می یابید. بهتر است وسایلی مانند پتوی مسافرتی که کاربرد بیشتری برایتان دارد را در قسمت پایین کمد قرار دهید تا همیشه در دسترس شما باشد. همچنین لحاف و پتو های ضخیم را که بر اساس فصل به آنها نیاز دارید را بهتر است در طبقات بالایی بچینید.
با این روش هم ظاهر کمد شما بسیار منظم است و هم فضای بیشتری را در اختیار خواهید داشت. بر این اساس، شما به راحتی می توانید مانند یک کمد لباس مرتب که در بالا در مورد آن توضیحاتی را بیان نمودیم، یک کمد رختخواب مرتب را هم داشته باشید و از آن به نحو مطلوبی استفاده نمایید.

مرتب کردن انبار خانه

چگونه رختخواب ها را در کمد مرتب کنیم؟

– کنار هم چیدن بالش ها
– تا کردن ملافه ها
– جدا کردن پتو های ضخیم از پتوهای مسافرتی
– استفاده از بقچه های زیپ دار جهت مرتب کردن رختخواب ها که یکی از کاربردی ترین و پرطرفدار ترین روش ها به شمار می آید.

چگونه رختخواب ها را در کمد مرتب کنیم؟
چگونه رختخواب ها را در کمد مرتب کنیم؟

– بهره گیری از بقچه های رنگی بر اساس فصل و قرار دادن رختخواب ها در آن برای اشغال کردن فضای کمتری از کمد
– استفاده از بقچه های زیپ دار در گوشه ای از خانه در صورت کوچک بودن کمد دیواری

سوال یا نظری داشتید در قسمت نظرات برای ما بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *